On tämä outo elokuu, missä on keltaisena auringon valossa hehkuvat viljapellot? Aurinko kyllä näyttäytyy ja katoaa tummien pilvien taa. Lämmintä oli tänäänkin, +20, hiki tuli, kun vaelsin kirjastoon ja takaisin. Palatessani tapasin naapurin miehen ja kerroin käyneeni kirjastossa, mutta olevani lainauskiellossa. Mies katsoi minua hitaasti ja sanoi ' jo on outo kielto'. Kerroin sitten, miksi olin moisen kiellon itselleni antanut, pino luettavaa kotona ja tuleva reissu.
Naapurin mies on muuten tosi hauska tyyppi, sellainen hiljainen humoristi. Tässä yhtenä iltana soi ovikello. Menin avaamaan ja siellä oli naapuri kysellen miestäni, sanoin ettei ole kotona, johon naapuri, että ' eikö se ole vielä tullut'? Johon minä ' no ei' ja alan vetään ovea kiinni, silloin naapuri sanoi ' älä pane ovea kiinni'. Minun vastaus oli hölmistynyt 'täh' ja samalla oma mies tuli nurkan takaa ja nostivat sekretäärin yhdessä sisään. Siinä sitten naureskelivat, mokomat.

Viime aikoina olen saanut yllättävän runsaasti hyvää palvelua, niin nuorilta naisilta kuin miehiltäkin. Iloisia hymyjä, juttelua ihan muuten vaan ja kohteliasta käytöstä. Niin, ja ammattitaitoista myös sain, kun kävin tilaamassa kukkavihon tädin siunaustilaisuuteen. Juttu sujui kuin tanssi, minä kerroin haluavani valkoisia ruusuja ja iiriksiä, hän ehdotti nauhoja, kysyi mitä niihin laitetaan, värssy ym. minkä hintainen, kertoen ensin ns. keskihinnan.

1808235.jpg