Susupetalilla oli blogissaan tälläinen hoitotahto. Jotain omia toiveita tähän kirjoittelin, suurin toiveeni kuitenkin on, että ei tarvisi olla kenenkään käänneltävänä.

 

Nyt vielä, kun olen kohtalaisen järjissäni (täysin subjektiivinen näkemys) ja liikkumistani ei estä muu kuin luontainen laiskuuteni ja mukavuudenhaluni, olen laatinut hoitotahtoni sen ajan varalle, jolloin makaan puolustuskyvyttömänä muiden armoilla.

 

  1. Minä haluan kuulla jatsin länkytystä ja niitä ikivihreitä. Kaikenmaailman tanssit ovat kauhistus. Haitarit vaietkoon kohdallani.
  2. Kahviin tilkka maitoa. Kiitos. Pikkupulla ei olisi pahitteeksi.
  3. Kynnet voisi lakata, värittömällä ja varpaankynnet sinisellä.
  4. Haluan, että minulle luetaan, luetaan. Alastalon salin ja Päätalon kirjat voi jättää viime metreille. Ja tosiaan, tiedän muutaman kivan sivarin.
  5. Minä en halua kuulla minkään sortin kuoroja, en. Sen enempää, kuin kuulla puheita siitä, mikä odottaa pilvenreunalla tai takana.
  6. Mitä ulkoiluun tulee, katsokaa nyt edes lämpömittariin ja tuulen suunta, ennekuin ulos viette. Ja sitten johonkin muualle, kuin sille lähi parkkipaikalle.
  7. Tuolijumppa? Vain jos ohjaaja on nuori mukava kaveri, joka ei puhu tekopirteällä äänellä.  Tähän kohtaan lisään sen, että en totisesti halua askarrella mitään piipunrassi tonttuja tai enkeleitä.
  8. Ruuan suhteen olen tosi kronkeli, sillä en halua syödä mitään, mikä on yhtä mössöä vaan.
  9. Kiisseliä voin syödä, mutta Luoja varjelkoon mannavelliltä. Tai kaurapuurolta.
  10. Sydämestäni toivon kuolevani ajoissa ja ollessani vielä minä itte. En halua olla 'Roosa ottaa nyt', ihan vaan en halua kuulua johonkin isoon hoitoperheeseen.

 

   Toivoo R L