Harmaa,tihkuinen päivä. Mies lähti aamuvarhaisella Vantaalle. Minä ajattelin vielä hiukan nukkua, mutta ei se onnistunutkaan, sillä eikös puhelin mokoma pirissyt. Joku halusi tietää millä asemalla piti jäädä junasta, kun hän on menossa myös Vantaalle. Mistäs minä sen olisin ykskaks muistanut. Tikkurila? Ylös sitten vaan.
Kissa on oksentanut koko päivän. Aamusta sekin aloitti .Mikä tauti lie iskenyt siihenkin.
Sitten soitti Muru ja kysyi voiko hän tulla meille, kun isi ja äiti menee retkelle (kirpputorille) ja hän ei nyt halua. Ja täällä me nyt sitten ollaan kaksin. Touhua on riittänyt, on luettu kirjoja (Tuhkimosta kieltäydyin tällä kertaa), piirretty, leikitty legoilla ja kotia, katsottu Mikko Mallikasta ja Viirua ja Pesosta. Minua hengästyttää. Ruoan laitossa Muru halusi avustaa, kun ei kuulemma pienenä saanut muuta tehdä kun leikkiä vauvaleluilla. Huomaan kyllä, kuinka hän yrittää johdatella minua ja saada omat suunnitelmat periksi, 'isi ja äiti ei koskaan anna mun...', josko isoäiti sitten suostuisi. No, yleensä se jää sitten kyllä siihen, kun en suostu, hän vain siirtyy uusiin suunnitelmiin.

Martti Ahtisaari sai sitten rauhan Nobelin. Hieno juttu. Koko Suomelle, vaikka eräät muuta yrittää vääntää.

1977010.jpg