Pilvinen päivä, aamulla -3 ja nyt illalla -4.

Ajelimme tänään pääkaupunkiin. Siellä oli +-0 ja melkoinen loska ja vesilammikot kaikkialla. Jotkut ääliö auton ajajat - omistajat olivat pysäköineet autonsa Viiskulmassa sillä tavalla, ettei ratikka päässyt ohi. Ennenkuin apu kaupungilta tuli, oli jo toinenkin 3B jonossa.

Oli siis Läylikin synttärit. Samalla näimme Typykän ja nuorimmaisen sekä Murun vanhuksineen. Murun porukka tuli kyydissä kotiin.

Typykkä sanoi minulle, kun otin kahvia, 'isoäiti'. Kysyin 'mitä', tyttö katsoi minua ja sanoi 'tuttu nainen'.

Typykkä ja Muru lueskeli satukirjoja ja valitsivat hahmoja joita haluaisivat olla. Typykkä isompana ehti valita aina ensin. No, hän valitsi Lumikin ja Muru näytti perään 'mä olen tää ja tää ja tää' eli seitsemän kääpiötä. Käyhän se niinkin.

Vein Läylykille keittokirjan, hän kun on innostunut kokkaamisesta. Tässä taannoin hän juuri soitteli minulle ( minulle, joka olen maan mainio kokkiSilmänisku) ja kyseli kinkkupiiraan ohjetta. Hyvää kuulemma oli tullut.

Lontoon tytär soitteli ja sanoi ensin, että arvaa mitä he tekee? Availivat joululahjoja! Lähettämämme paketti oli viety naapurin oven taakse ja kun hän oli ollut pitkällä lomalla, oli paketti seissyt naapurin oven takana kuukauden. Kukaan, edes posteljooni, ei ollut huomioinut asiaa mitenkään. Tytär kommentoi: hyvä ettet lähettänyt lanttulaatikkoa, taitaisi kasvaa jo haivenia.

Kas, kun eivät luulleet pommilootaksi. Olimme taannoin käymässä Key Gardenissa (upea paikka, puita, kukkia, puistoa, kasvihuoneita) ja kiertelymme lopuksi tutustuimme myymälään ja menimme teelle. Löysimme tyhjän pöydän ja onnittelimme itseämme siitä. Hetken istuttuamme tuli henkilökuntaan kuuluva kysymään oliko pöydän vieressä oleva kassi meidän. Ei ollut ja sitten olikin paikalla vartija ja päällikkönsä, kierrellen kassia. Me tuijotimme ällistyneinä, että mitä ne nyt touhuaa. Huomasimme kyllä, että kassin ja meidän pöydän ympärille oli muodostunut tyhjä tila. Ihmiset menivät kauemmaksi. Lopulta pomo  kurkisti hyvin varovasti kassiin ja vei sen pois. Sitten paikalla oli jo poliiseja. Väärä hälyytys, mutta siellä ottavat tosissaan tuollaiset seikat.