1956166.jpg


Lisää kippoja perikunnalle jaettavaksi. Tai voinhan minä jakaa ne vaikka etukäteen tässä joku kerta, kun sille päälle satun. Tai ottaa puhelun Pelastusarmeijaan, että tulkaa hakemaan.
Syys synkeys on astunut sieluuni, ja vasta on edessä lokakuun alkupuoli. Minne synkeyteen sitä vajoankaan marraskuun tullen.
Muuten minua riivaa muutamat sanatkin. En kestä niitä, ärsyttävät, suututtavat. Ajattelen nyt vaikka sanaa  mummeli. Eikö se ole jotenkin järkyttävä? En minä ainakaan halua olla mummeli. Enkä muorikaan, se kuulostaa haukkumasanalta. Lisää sanoja löytyy, jotkin ruumiin osat ym. Nämä  joka väliin heitetyt veet ja muut peet. (Tunnustus, ihan pyhimys en taida tuollakaan kohtaa itte olla, juu.) Aika pitkään sieluani järsi sana 'siinäkin'. Sinä olet hyvä siinäkin. Sinä olet hyvä siinäkin, oli se lause ja kaikki kulminoitui sanaan siinäkin. Eikä suinkaan minulle tarkoitettu, mutta osoitti kuitenkin, että minä en ollut siinäkään hyvä.Se sana tarttui korvaani ihmisten puheista tai tv:stä ja heti tuli luo lause, ikäänkuin pongahti esiin.

Tuossa muuten yksi koulusta tuleva pikku- naskali kavereineen huuteli kolmannelle 'senkin v...n homo'. Ehkä toka luokkalaisia olivat. Ja sitten mentiin tuljuuttaan sitä kolmatta. Keskeytin sen ilonpidon seisahtumalla viereen ja mulkoilemalla pahasti. Meillä on vieressä parikin isoa koulua ja olen päättänyt puuttua, jos vaan näen tai kuulen vähänkin toisen kiusaamista tai pilkkaa tai sinnepäinkään suuntaavaa. Kyllä, niin ilkeä aion olla.
Tytöttelystäkään en tykkää, sitä olen sietänyt tasan yhdeltä yli 80-v mieheltä.
Jotenkin tuntuu menneen se aika ohi, että olisin näkymätön, mistä johtunee.