Naisten päivää kaikille Naisille!

Me Murun kanssa odottelimme aamusella lahjoja ja ruusuja, vaan mies vain luki lehden ja meni uudelleen nukkumaan. Eikä edes liputettu!

Ei vaiskaan, en enään muistanut koko naistenpäivää, en ennenkuin mies siitä huomautti aamukahvia lipittäessä.

Tänään oli ihana, aurinkoinen päivä. Lämpötila nollan huituvilla, heikkoa tuulta. Minä seisoin mäen päällä ja alla, kääntyneenä aurinkoon päin, Muru lasketteli pulkalla mäkeä.

Pikkulinnuilla tuntui olevan riemu päällä. Tosin mitään titityytä ei kuulunut, meillä on vaan noita city-tinttejä. Harakat ja varikset lentelevät innokkaasti, kevättä rinnassa kaiketi.

Oikolukija laittoi meille ruokaa ja Murun 'vanhukset' tulivat myös syömään. Veivät sitten Murun mennessään, huomenna taas arki ja tarhapäivä.

Lauantai-iltana, saunasta tultua, etsin kameraa kuvatakseni putipuhdasta Murua. Kameraa ei ollut yhtikäs missään. Kysyin mieheltä, joka väitti antaneensa sen minulle. Minä taas muistin antaneeni miehelle, hän väitti kiivaasti vastaan. Kalapaliikki sekin. Muru yhtenä kimittämässä minun puolesta ja järkevästi kyllä, ehdotti, että kysytään seikkailupuistosta. Sanoin miehelle, että kamera on varmaan autossa ja hän siihen, 'mistä minä tiedän, minne laitoit sen'. Aamulla hipsin autolle katsomaan ja siellähän se kamera kellotti etuistuimella. Arvatkaa vaan kenen jäljiltä, ei minun eikä Murun.